Saturday, January 16, 2010


ISU PERODUA DITOYOTAKAN?


Written by Admin

Thursday, 03 December 2009 16:57



Oleh: ROSLI ALPIN

DI SINI timbul sedikit kekeliruan untuk memahami terhadap isu yang saya ingin bawakan mengenai ‘Perodua diToyotakan’. Saya langsung sedikit pun tidak menyebut isu klon mengklon dan jenama menjenama apa lagi hendak mengusul keturunan kenderaan.

Sekiranya para pembaca merenung dengan mata hati maksud yang saya ingin ketengahkan dalam perkara ini ianya berkaitan langsung dengan PENGELUAR kenderaan tersebut. Kerana apa juga lambang yang tertera di kenderaan itulah sebenar pengeluarnya. Apa pun jenis enjin yang digunakan oleh myvi pengeluarnya adalah Perodua. Begitu juga dengan kenderaan lain, masing-masing ada lambang pengeluar.

Pada awal artikel yang saya tulis terdahulu pun menyentuh dengan penggunaan 'aksesori' pada kenderaan yang tidaklah sampai ketahap menidakkan pengeluar kenderaan tersebut. Sebab itulah berani saya katakan ‘Lembu punya susu sapi dapat nama’ dan adakah masih kita boleh menafikan MYVi keluaran PERODUA?

No comments:

Post a Comment